Zespół bolesnego barku

Zespół bolesnego barku to grupa dysfunkcji stawu barkowego, które dotykają struktur tworzących obręcz barkową. Wynikają z zaburzeń w obrębie m.in. pierścienia rotatorów, kaletki podbarkowej oraz mięśnia dwugłowego ramienia. Powstają pod wpływem długotrwałego obciążenia chorej okolicy. Objawiają się bolesnością i ograniczeniem ruchomości barku. Więcej →

Zespół stożka rotatorów

Zespół stożka rotatorów to efekt uszkodzenia mięśni oraz ścięgien wokół stawu ramienno-łopatkowego. W zdrowym organizmie struktury te odpowiadają za wykonywanie ruchu odwodzenia, rotacji wewnętrznej i zewnętrznej w stawie ramiennym. Więcej →

Zespół ciasnoty podbarkowej

Zespół ciasnoty podbarkowej to inaczej: zespół cieśni podbarkowej lub zespół konfliktu podbarkowego. Jest on jednym z wielu rodzajów dysfunkcji obręczy barkowej. Jego cechą charakterystyczną jest to, że występuje w wyniku zmniejszenia się przestrzeni podbarkowej. Cierpiący na tę dolegliwość pacjenci odczuwają ból w przedniej i / lub bocznej części stawu ramiennego. Więcej →

Zapalenie kaletki podbarkowej

Kaletka podbarkowa jest zlokalizowana w obręczy barkowej. Jej zadaniem jest amortyzacja ruchu ścięgien w okolicy barku oraz zapewnienie ślizgu kości ramiennej względem wyrostka barkowego. Stosunkowo częstym problemem jest zapalenie kaletki podbarkowej. Więcej →

Stany po operacjach stawu barkowego

Bywa, że schorzenia stawu barkowego nie mogą być skutecznie leczone metodami zachowawczymi (takimi jak odpoczynek, leki, fizjoterapia). Wtedy lekarz ortopeda często kieruje pacjenta na zabieg chirurgiczny. Jego celem jest złagodzenie bólu, zlikwidowanie obrzęków i stanów zapalnych, a także odtworzenie prawidłowych struktur kostno-stawowych. Więcej →