Dyskopatia

Dyskopatia to schorzenie krążka międzykręgowego. Może wystąpić w odcinku lędźwiowym, szyjnym lub piersiowym kręgosłupa. Polega na uwypukleniu jądra miażdżystego, które jest częścią krążka międzykręgowego. Zmiana ta powoduje ucisk i drażnienie korzeni rdzeniowych, rdzenia kręgowego lub innych struktur kanału kręgowego. Więcej →

Zespół przeciążeniowo-bólowy kręgosłupa

Zespół przeciążeniowo-bólowy kręgosłupa jest jedną z głównych przyczyn przewlekłych bólów kręgosłupa. Tego rodzaju dolegliwości charakteryzują się zazwyczaj zmiennym nasileniem i licznymi nawrotami. Najczęściej dotyczą odcinka szyjnego oraz lędźwiowego kręgosłupa. Więcej →

Zespół szyjny

Zespół szyjny kręgosłupa to jedna z najczęstszych dolegliwości, z którymi pacjenci zgłaszają się do ortopedy lub fizjoterapeuty. Ból i dyskomfort są zlokalizowane w bardzo wrażliwej na urazy i przeciążenia części kręgosłupa – w karku i potylicy. Więcej →

Zespół piersiowy

Zespół piersiowy kręgosłupa to zespół dolegliwości bólowych występujących w odcinku piersiowym. Zazwyczaj problemy te nie powodują ograniczenia ruchu, ale mogą promieniować wzdłuż nerwów międzyżebrowych i przez to utrudniać chorym wykonywanie codziennych czynności. Więcej →

Zespół lędźwiowy

Zespół lędźwiowy kręgosłupa to grupa dolegliwości bólowych występujących w dolnej części pleców – w odcinku lędźwiowym. Ból w wypadku tej jednostki chorobowej z reguły jest umiejscowiony lokalnie i nie promieniuje do innych części ciała. Nieleczony zespół lędźwiowy może stać się poważnym problemem i zmienić się np. w rwę kulszową. Więcej →

Kręgozmyk

Kręgozmyk / spondylolisteza jest chorobą kręgosłupa wynikającą z przemieszczenia się kręgów wraz z całym odcinkiem kręgów wyżej leżących ku przodowi w stosunku do kręgu położonego niżej. Dolegliwość ta najczęściej występuje w dolnym odcinku kręgosłupa lędźwiowego. Więcej →

Rwa kulszowa

Rwa kulszowa to przeszywający ból pleców w okolicy lędźwiowej, który promieniuje przez pośladki i biodra, wzdłuż dolnej kończyny, aż do stopy. Pojawia się nagle, czasem po wykonaniu gwałtownego ruchu, np. po dźwignięciu ciężkich zakupów lub potknięciu się. Zazwyczaj jest tak silny, że paraliżuje całe ciało i nie pozwala na wykonanie żadnego ruchu. Więcej →

Rwa udowa

Rwa udowa jest chorobą neurologiczną kręgosłupa dotykającą odcinek lędźwiowy i krzyżowy. Dolegliwości chorobowe wywołuje ucisk na nerw udowy i rozwijający się przez to stan zapalny. Ból w rwie udowej promieniuje od lędźwi, przez uda i pośladki, do łydek, a nawet stóp. Więcej →

Zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa

Zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa to grupa chorób, które powodują bolesność i / lub ograniczenie ruchomości pleców w wyniku uszkodzenia oraz zniekształcenia kręgów albo stawów w kręgosłupie. Zazwyczaj zmiany chorobowe pojawiają się w odcinku szyjnym, lędźwiowym i krzyżowym. Więcej →

Stany po operacjach kręgosłupa

Zdarzają się sytuacje, gdy metody nieinwazyjne nie działają lub od razu po postawieniu diagnozy niezbędna jest interwencja chirurgiczna. W takich wypadkach – zarówno przed operacjami chirurgicznymi, jak i po zabiegach operacyjnych kręgosłupa – pacjent jest kierowany na rehabilitację. Więcej →